גרנולה קלוריות

חשיבותה של הגרנולה מבחינה תזונתית

הגרנולה ידועה כמספקת אנרגיה  חיונית לגוף ועל כן היא מומלצת כארוחה. תוספת של יוגורט ופירות טריים יהפכו את הארוחה למשביעה ומלאה מבחינה תזונתית.

כאשר בוחנים את נושא הקלוריות שבגרנולה, ניתן למצוא כי בגרנולה מספר הקלוריות עומד ביחס לסוג הגרנולה ובהתאם למרכיביה השונים.

בשונה מהגרנולה התעשייתית, בגרנולה שלנו, הקלוריות מגיעות מן האחוז הגבוה של האגוזים, השקדים וגרעיני החמנייה.  קלוריות אלו בריאות לגוף ואינן זהות לקלוריות הרבות

המצויות בארוחות הרגילות.  השקדים, עשירים בשומן חד-בלתי רווי, החשוב לבריאות הלב ובעל חשיבות רבה  בתזונה שלנו ומכילים כמות רבה של סידן. בעשרים יחידות, טמון סידן

כמו בשליש כוס חלב.  בנוסף, מכילים השקדים – ויטמין E, ברזל, אבץ, סיבים תזונתיים ופיטוסטרולים  אשר מסייעים בהורדת רמות הכולסטרול בדם. כמות הקלוריות בשקדים הינה

כ 57.8 קלוריות ל 10 גרם.  בנוסף לשקדים ניתן למצוא בגרנולה אגוזי מלך. אגוזי המלך הם אגוזים העשירים ביותר בחומצה אלפא-לינולנית, שהיא חומצת שומן מסוג אומגה-3.

חומצת שומן זו חיונית לתפקודו התקין של הגוף, ובעיקר לתפקודו של  המוח ולשמירה על בריאות הלב.  האגוזים העשירים בשומן חד בלתי רווי, בויטמין E, במינרל מגנזיום ובפיטוסטרולים,

צריכת אגוזי מלך כחלק מדיאטה מאוזנת מסייעת בהורדות רמות הכולסטרול בדם ובהרחבת דפנות כלי הדם  אצל אנשים בעלי רמות גבוהות של כולסטרול. מבחינת כמות הקלוריות שבגרנולה

באגוזים ניתן למצוא  65.7 קלוריות ל 10 גרם.

גרעיני החמניות שבגרנולה מהווים מקור טוב לחומצה לינולאית  התורמת להפחתת משקעים שומניים בעורקים ובורידים, בנוסף יש בהם חלבון איכותי וויטמינים מקבוצה B  במיוחד ניאצין, סידן,

ברזל, מגנזיום, אשלגן, אבץ ו כ 10% סיבים תזונתיים.  מבחינת כמות הקלוריות שבגרנולה, בגרעיני חמנייה קיימים כ- 57 קלוריות ל 10 גרם.

מרכיב נוסף הקיים בגרנולה הינו השומשום, השומשום מכיל חומצה אולאית, המסייעת בהורדת רמת הכולסטרול הרע בגוף (LDL)  ומכיל אף חומצה לינולאית – מקבוצת אומגה 6 החיונית לנו ביותר .

זרעי השומשום הינם מקור טוב למגנזיום וסידן.  גרעין השומשום עשיר בחלבון, נחושת,אשלגן, זרחן, ברזל,חומצה פולית  ויטמין B3 A ,B1,B2, ניאצין, לציטין, חומצות אמינו, ובחומצות שומן בלתי רוויה

החיוניות לגוף וסיבים תזונתיים. בנוסף בזרעי השומשום קיים אנטי – אוקסידנט הקרוי  SESAMIN . המהווה  רכיב רב עוצמה שמסוגל להקטין את ספיגתו של  הכולסטרול בגוף ואת יצירתו בכבד.

מלבד השומשום, ניתן למצוא אצלנו בגרנולה העשירה שלנו צימוקים. הצימוקים  העשירים באשלגן בברזל,  בוויטמין B6  ובפיטוכימיקלים שהם נוגדי חימצון חזקים,  מסייעים בהורדת הכולסטרול,

מפחיתים את סימפטומים המעי הרגיש, ומפחיתים את הסיכוי לקבלת סרטן המעי הגס.  מבחינת כמות הקלוריות  שבגרנולה – ב 10 גרם צימוקים יש כ30 קלוריות.

מרכיב נוסף הקיים אצלנו בגרנולה העשירה שלנו הוא  משמשים מיובשים,  משמשים  מכילים כמות רבה של  אשלגן ובטא-קרוטן,  הבטא קרוטן הוא פיטוכימיקל שמקנה למשמש את צבעו הכתום

ההופך בגוף האדם  לויטמין A ומשמש כנוגד חמצון משמעותי. בנוסף לאשלגן ניתן למצוא בצימוקים אף ברזל . המשמשים  עוזרים  מבחינה רפואית במניעת עצירות וכן בטיפול בה.

נוגדי החימצון שבהם מגנים מפני מחלות לב וסרטן   מבחינת הקלוריות  במשמש  מיובש  יש כ-  23.8 קלוריות ב 10 גרם.  הגרנולה שלנו ממותקת בסוכר חום ובדבש.  הדבש הוא מזון על

אשר בו ניתן למצוא בו ויטמינים רבים כ-  B1- תיאמין, B2- ריבופלאבין, B3- ניאצין, B5  – חומצה פאנטוטאנית, B6- פירדוקסין, B8- ביוטין, B9- חומצה פולית ובנוסף הוא מכיל ויטמין

C  הדבש עשיר בנוגדי חימצון ומגן מפני מחלות לב וכלי דם ובנוסף ומכיל אנזימים רבים העוזרים לפעילות העיכול ולתהליכים רבים ונוספים  בגוף האדם. מבחינת כמות הקלוריות, בדבש

יש כ 30.4 קלוריות ב 10 גרם.  מרכיב נוסף ומרכזי הקיים בגרנולה הביתית שלנו היא  שיבולת שועל.  שיבולת השועל העשירה בוויטמינים כגון ויטמין 1B ו- ויטמין E, סידן, אבץ, ברזל,

אשלגן, חומצה פולית וסיבים תזונתיים העוזרים מאוד למערכת העיכול.  בשיבולת שועל יש כ- 38.9 קלוריות  ל 10 גרם.  בשונה מהגרנולה התעשייתית אנו בגרנולה של תימור משתמשים

בשמן חמניות מובחר  שמן החמניות בריא מאוד ומכיל חומצות שומן כ-אומגה 6 ואומגה 9, ויטמין E, חומצות פנוליות  המונעות חמצון  וסרטן וכן ליגנינים המורידים את רמות הטריגליצרידים

והכולסטרול הרע שבגוף האדם.  מבחינת כמות הקלוריות  יש  כ- 88.4 קלוריות ב 10 גרם  של שמן חמניות מובחר.  גרנולה ביתית היא עתירה בקלוריות, אך גם עתירה בחיוניות תזונתית

משמעותית, אשר קשה להשיגה בתפריט ניומיומי הרגיל.